Start        Kostrådgivning      Löpcoachning     Träning     Recept     Utcheckning      FunRun      Kontakt





Grönkålschips

By Ninni . 2013-11-08

 
Skön grön färg och härligt krispiga...
 
Gör som kändisarna! Ät grönkålschips. Jag är tokig i dom. Längtat ihjäl mig och äntligen kan man köpa grönkål i affärerna igen. Något av höstens glädjehöjare!
 
Grönkål är sprängfyllt med en massa nyttigheter, ett riktigt superlivsmedel!
Innehåller vitaminer och mineraler; främst C-vitamin, kalcium och järn. Energisnålt, bra för immunförsvaret, är bakteriedödande, innehåller pektin som är blodsockersänkande och innehåller nyttobakterier, probiotika. Jag äter kål av olika sorter dagligen och äntligen får jag njuta av grönkålen. 
 
Chipsen äts som just chips eller som tillbehör till maten.
 
Grönkålschips
Skölj och dra av bladen från stjälken. Riv till lagom storlekar. 
Lägg grönkålen på en ugnsplåt och massera in olivolja. 
Strö flingsalt eller annan sort över. 
Sprid ut bladen jämnt över plåten.
Sätt in i ugnen i ca 10 minuter på 200 grader eller 15-25 minuter på 150 grader. 
De ska bli krispiga, akta så de inte bränns. Rör om då och då. 
Ät och njut!
 
 
 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: