Start        Kostrådgivning      Löpcoachning     Träning     Recept     Utcheckning      FunRun      Kontakt





Träningsåret 2019

By Ninni . 2020-01-12

 
Möt några av mina kunder inom träning och/eller kostrådgivning. De har sammanfattat 2019 och satt mål för 2020. Träningen utförs i en källarlokal i Ljungsbro, löpning med FunRun allt som oftast i tuffa Olstorp. 
 
Läs och imponeras med mig över deras fantastiska träningsår 2019 och vad de har för utmaningar och mål under 2020.
 
 

RICKARD SJÖBERG OCH MIRANDA THISELL

Rickard S - "Vi är ett par som tycker om att njuta av livets goda, resor, mat och efterrätter. Givetvis krockar det med en sund livsstil men för oss fungerar det alldeles utmärkt tack vare alla högintensiva träningspass Ninni erbjuder!

 

Efter ett väl sammansatt, stenhårt träningspass så skriker kroppen efter byggstenar för att återställa och göra kroppen starkare. Och förbränningen pågår under en längre tid och vi upplever att vi törs unna oss det där goda som betyder så mycket för oss.
Får man till några pass under veckan så upplever vi att man är konstant hungrig. Får till och med äta i smyg ibland bland arbetskollegor för att det upplevs som man äter så extremt mycket (sjukligt enligt dom). Ett kvitto på att förbränningen pågår för fullt!

Och något som upplevs som extra kul är att vid hälsoundersökningar får man ett kvitto på att kroppen är i bra form då man får papper på lågt blodtryck och låg vilopuls, ofta under 40 slag/minut.

Då vi båda har tränat mycket i vårt tidigare liv så är våra mål att bibehålla det vi byggt upp tidigare och försöka hänga i trots att vi nu fått en liten mini som hakar med oss vart vi än går.

Då båda även tränar lite crossfit så är Ninnis pass ett outstanding komplement. På Ninnis pass får man ett sådant bra upplägg att hela kroppen byggs upp och bygger en starkare kropp.
Trots att vi blir äldre så har vi mindre skador nu än förr vilket tyder på en bra allround tränad kropp.
Inte minst Miranda som trots graviditet tränade högintensivt hela vägen fram till födsel och spöade mig i burpees bara veckor innan bebis ankomst. Och att vara tillbaka i träning cirka 2 veckor efter förlossning tyder på att kroppen hämtar sig snabbt!

Många PR har tagits år 2019 och jag är övertygad över att utan Ninnis pass så hade dom inte kommit!"
/Rickard 

 
 
LOUISE "LISA" SVENSSON
Lisa S - Mitt 2019
"Stora målet 2019 var Ironman 70.3 i Jönköping i juli. Började året som vanligt med högintensiva pass två ggr i veckan för Ninni för att bygga styrka. Körde spinning, sprang långpass och simmade. I mars började FunRun och det var väldigt nyttigt att få fart på mina långsamma ben. I juni kom första testet inför IM, Linköping Triathlon. Det gick toppen och jag hade så vansinnigt roligt. Sen var det dags för IM. Hade bra energi och starka ben hela tiden tack vare alla löppass i Olstorp. Totaltiden blev 5h 56 min. Jag började redan i mål fundera på var jag kan kapa tid till 2020.
 
Ett annat mål jag haft i väldigt många år är att klara milen under 50 min. Började under sommaren fundera på vad jag behövde ändra på för att nå dit. Träna mer kändes svårt med tanke på att jag redan tränade 7 dagar i veckan. Fick bli att ändra kosten. Sluta äta godis varje dag, inte äta upp barnens rester och inte slentrianäta. Sagt och gjort i september drog jag igång med Ninnis kostschema. Har sedan dess tappat 7 kg. Fortsatte med FunRun under hösten och kände att det gick fortare och "lättare" att trycka på. Julafton fick mannen agera hare och hålla farten åt mig. Milen gick på 47.36. Så nöjd.
 
Målen 2020 är att klara Ironman 70.3 på 5h 30min. Måste bli snabbare i alla grenar för att klara det. Köra swimrun med mannen i augusti och behålla vikten. Kommer fortsätta med FunRun för jag har så mycket lättare att pressa mig i grupp och jag tycker det är sjukt kul. Varför gör jag det? Jag älskar att träna och känna mig som en bad-ass. Jag har inte alltid motivationen men då får jag köra på rutin och en liten släng på tatueringen på armen ger mig alltid extra kraft att orka lite till. Det finns de som inte får uppleva känslan att köra helt slut på sig själv."
/Lisa
 
 

MARIA LINDQVIST

Maria L - Mitt 2019

"2019 fortsatte till en början likt 2018, höll i min träning och mina tre pass per vecka. Missade jag ett pass fanns det en bra anledning till varför. Hoppa över ett pass för att man är trött har aldrig varit min grej. Knoppen kanske är trött men inte min kropp. 

 

Kände mig stark på passen med Ninni men det hände inte så mycket, kvar på samma vikter och alltid mål att hinna så många varv eller komma först över mållinjen. Tävlingshjärnan var nöjd men vad gav det egentligen?  

 

Efter sommaren satte jag igång på riktigt med hjälp av Ninni. Fokus blev att våga utmana mig själv, ta tyngre, vara mer noggrann i varje övning och framförallt rätt kost för att orka. Och något som man ofta glömmer, mer vardagsmotion med mål 10 000 steg om dagen. 

 

Och om det gett resultat? Ja verkligen. På endast 10 veckor: -11 kg, -70 cm på 7 mätpunkter, lägre fettprocent och mer muskler. 

 

Och nu januari 2020 ÄR jag mycket starkare, smidigare, koll på min kost, bättre på min vardagsmotion och planerar min träning tillsammans med min kost. Når mina 10 000 steg nästan varje dag, knölar inte till det så mycket, går på lunchen, står och jobbar.

 

Tack Ninni Halldin för alla dina träningspass, ditt pepp ”Inget jäkla mes”, din coachning kring min kost och framförallt ditt engagemang.

 

Mitt mål för 2020 - Fortsätta precis som jag gör just nu, se kost, träning och vardagsmotion som ETT.

Välkommen 2020 - ”Inget jäkla mes” detta år heller."

/Maria

 

JOAKIM BJÖRLING

Joakim B - Träningsbokslut 2019
"Jag ökade min löpträning genom att lägga till FunRun som ett extra löppass så det blev totalt 4 pass per vecka. Ökade även distans och intensitet på övriga löppass. Det har resulterat i en fördubbling i antal km jämfört med 2018 som ändå var ett hyfsat bra år. Resultatet blev en förbättring på mer än 10 minuter på mitt personbästa på Göteborgsvarvet och gjorde en tid jag är väldigt nöjd med på mitt första Lidingölopp.

Gick på mitt i princip första styrkepass och definitivt mitt första gruppträningspass under julledigheten förra året. Höll på att gå hem efter första stationen så död kände jag mig men kämpade mig igenom och var tillbaka på nästa pass. Nu är det veckans höjdpunkt att få en riktig genomkörare med ett "Ninni-pass". Har även tagit med styrketräningen till ett av mina lunchpass jag kör på jobbet. 

All träning kombinerat med ännu bättre vetskap och arbete med kosten har resulterat i att jag under 2019 har mått mätt bättre i både kropp och knopp än jag någonsin gjort. Jag har jag gått upp något i vikt vilket var mitt mål i början av året. Vikten har ökat i form av muskler då jag sänkt min fettmassa från ca 19% till 8% och ökat min muskelmassa från ca 39% till 52% vid senaste vägningen i oktober. 

Tack för ett grymt 2019!
Nu siktar vi på ett ännu bättre 2020"
/Joakim
 
 
 

ANDREAS RUSTAN 

Andreas R - Mitt bokslut 2019
"Lite summering av året som gått tillsammans med dig Ninni vid min sida. 
Startade upp året med full fart framåt mot målet Crossfit Open 2019 (standard, högre nivån, ej skalad version).

Måndag: Tabata med Ninni
Tisdag: Crossfit highway
Onsdag: Crossfit higway
Torsdag: lätt löpning/promenad
Fredag: Spinning med Ninni
Lördag: Cirkel/HIT med Ninni
Söndag: Crossfit highway

Målet uppnåddes med bra resultat mycket tack vare Ninnis långsiktiga träningsupplägg och kunnande. 
120:e plats av 255 i klass män över 45 år (open 2019)
118:e plats av 246 i klass män över 45 år (open 2018)
206:e plats av 318 i klass män under 45 år (open 2017)

Efter avklarad tävling blev jag lite ”mätt” på crossfit, samt en del begynnande skador började kännas av. Tillsammans med Ninni gjorde vi om mitt upplägg. Stora skillnaden på ovan upplägg är utbyte av tre högintensiva pass mot totala motsatsen yoga. Rörligheten har förbättrats, kunskapen att andas rätt finns mycket kvar att lära.
Är intressant att vara nybörjare i något som jag aldrig tidigare ängnat en tanke åt, men tycker att styrkan är bibehållen, rörligheten bättre återstår bara att bemästra konsten att andas.
De krämper jag hade efter Open känns bättre men ännu inte helt borta, framförallt i handlederna.

Har nu tränat med Ninni i drygt sex år, då en 100 kilos Heffaklump.
Mycket har hänt på många fronter under dessa år. Jag är Ninni enormt tacksam för all hjälp samt att hon hjälper mig på denna livslånga livsstilsförändring som pågår hela tiden.
Utvecklas eller avvecklas som vi säger på jobbet, det är något Ninni verkligen kan.
Vill avsluta med att tack vare Ninnis driv, hennes engagemang och min vilja att alltid gå ”all in” biter bra på Rustypower. Också underbart att fått träna lite med hennes övriga släkt också, tänker närmast på atleterna/förebilderna Miranda och Rickard.
Full fart framåt Ninni." 

/Andreas

 
 
LINDA THAPPER
Linda T - Mitt bokslut 2019
"Ett mycket bra träningsår och jag känner mig stark. Slutförde även halvklassikern med 4,5 mil på skidor. Snacka om att gå utanför comfortzonen. Jag har inte tekniken för längdskidåkning och det var en upplevelse.

Träningen i LGF ger så mycket, så bra träning, så bra upplägg. Det finns verkligen något för alla, så bra gemenskap och inte minst så fantastiskt bra instruktörer. Svårt när man älskar att träna att välja bort något pass. Jag snittar 5-6 pass per vecka.

Jag har blivit starkare i thrusters, snabbare på burpees, fått mer muskler. Syns speciellt på armarna och en del blusar sitter åt mer nu. 

Viktmässigt pendlar jag mellan 70-73 kg. För drygt 6 år sedan skrev jag in mig hos Ninni med en vikt på nästan 92 kg. Jag kör upplägget periodisk fasta 8:16 i stort sett jämt (undantag semester) samt att jag "fuskar" ibland på lördagar. Jag tycker att 8:16 passar mig då jag inte är någon frukost-fantast.

Jag är typ aldrig sjuk och jag är övertygad om att kost och träningen bidrar till det.

Övrigt under 2019 har jag ju bytt jobb - mycket bra! Hur som så är träningen mitt bästa (efter familjen) och jag blir på dåligt humör om jag inte kan träna och det är så mycket tack vare dig Ninni och de andra i Ljungsbro. Jag har köpt ett 10-kort på annan anläggning för att träna med övriga familjen men oj oj ... LGF, träning i "lokalen", kommer hästlängder före hos mig.
Bästa bästa ever. 

Tacksam för att du Ninni finns och att jag kan träna med dig och de andra.
Nu tar vi tag i ett nytt år med mycket träning. Mål för 2020 är att bli ännu starkare i kroppen och fortsätta sköta kosten och äta hälsosamt. 
Världens största kram till världens bästa Ninni"
/Linda
 







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: